2/2/10

CALVOS

             Per la Montse

L’altre dia vaig entrar a MusicaCountry.es. Pensava entrar a les notícies i veure els nous videos o les noves crítiques dels discos, però al cap d’una estona estava al llistat de cantants i grups: Aaron Tippin, Alabama, Alan Jackson, Billy Yates, Brad Paisley, Brooks & Dunn, Chris LeDoux, Country Rio, Dale Watson, Danni Leigh, Doug Supernaw, Dwight Yoakam, Faith Hill, Garth Brooks, …
No hi havia entrat mai. En anar clicant m’anaven apareixent la biografia, les cançons, les fotos… I de cop vaig fer una associació amb un acudit que em va explicar fa temps la Maria, una amiga, sobre els homes calvos. Em va fer molta gràcia i vaig pensar que era d’aquell tipus de acudit que quan l’expliquem les dones, queden carinyosos. Sabeu que vull dir, oi? Allò tipus Mimosin. Recordo que era un divendres i que estavem totes assegudes quan de cop va dir:

-Sabeu aquell acudit dels homes calvos?
-Quin acudit dels homes calvos? –vam dir nosaltres.
-Aquell que diu: “sabeu per què els homes són calvos per aquí dalt?” –va dir mentre s’acaronava per sobre del front.
-No –vam dir nosaltres. Vés, què havíem de dir si no el sabíem!
-Doncs perquè li posen tanta passió quant estan fent feina aquí baix que els hi has d’anar dient “para, para” –i ho anava gesticulant com si li piqués amb la mà per enretirar el cap enrera.
Nosaltres que no ens ho esperavem vam esclatar a riure. Però ella va continuar:
-I sabeu per què alguns homes son calvos per aquí darrera?
-No –vam dir desitjant que ho expliqués.
-Doncs perque els hi has d’anar dient “una mica més” –fent a l’hora un gest carinyós d’acompanyament.

Recordo que vam riure molt i vam continuar explicant acudits. Jo, però, aquella nit, en arribar al Kansas em vaig adonar de la quantitat de barrets que n’hi havia. I m’anava somrient per a mi mateixa. I anava pensant si tots els barrets que es veuen amaguen alguna calvície? I si fos així… de quin tipus seria?


No hay comentarios: